Τη νύχτα της
Πρωτοχρονιάς
που πάνε όλοι για ύπνο,
έρχεται από μακριά
ένα τρένο με ουρά
και με δώδεκα βαγόνια
γεμάτα δώρα και
μπαλόνια…
ΓΕΝΑΡΗΣ
Στο πρώτο βαγόνι
μοναχούλα
κάθεται μια γλυκιά
κυρούλα.
Συγυρίζει, ξεσκονίζει,
με μια σκούπα όλο γυρίζει…
Από το καλάθι της
προβάλλει το χεράκι
μιας μαριονέτας κι ένα
αεροπλανάκι.
Έχω ένα σωρό εγγόνια,
τι να κάνω!
λέει και προσθέτει: Δεν
προφτάνω!
Είμαι η Μπεφάνα, με
ξέρουν τα παιδιά
και δώρα περιμένουν
κάθε χρονιά.
ΦΛΕΒΑΡΗΣ
Δεύτερο βαγόνι, τι
φασαρία!
Το καρναβάλι κάνει
τρέλες:
εδώ ο αρλεκίνος κι η
κολομπίνα,
εδώ ο πιερότος με μια
σερπαντίνα,
και δίπλα στις μάσκες
και τα ρούχα τα παλιά
καλπάζουν Ινδιάνοι με
ξέπλεκα μαλλιά,
σερίφηδες πυροβολούν με
καραμέλες,
αστροναύτες ρίχνουν
αστέρια και κορδέλες,
και ονειρεύονται σε
σύννεφα ζωγραφισμένα,
όπως στα παραμύθια τα
εικονογραφημένα.
ΜΑΡΤΗΣ
Στο τρίτο βαγόνι στη
σειρά
βολτάρει η άνοιξη στο
χάρτη
με τον δροσάτο αέρα του
Μάρτη.
Σταγόνες γελούν και
στις στέγες
χελιδόνια κουρνιάζουν.
Οι βιολέτες ευωδιάζουν…
Μόνο στην εξοχή όμως,
γιατί
μες στην πόλη και στους
δρόμους
μυρίζεις πάντα, από
παντού
εξατμίσεις κι
υπονόμους.
ΑΠΡΙΛΗΣ
Το τέταρτο βαγόνι είναι
κλεισμένο
για έναν ζαχαροπλάστη
φημισμένο,
που για το Πάσχα
ετοιμάζει
σοκολατένια λαγουδάκια
και αυγά,
μα και μια έκπληξη για
τα παιδιά:
ζαχαρωτές καμπάνες που
θα ηχούν
χαρμόσυνα, χωρίς να
σταματούν.
ΜΑΗΣ
Ένα φορτίο χαρούμενο
στο πέμπτο βαγόνι,
του κόσμου όλα τα
πουλιά,
του Μάη το χελιδόνι,
γεράνι στο μπαλκόνι!
ΙΟΥΝΙΟΣ
Ιούνιος, στο χέρι το
δρεπάνι!
Μα στο βαγόνι έξι, λίγο
προτού φέξει,
βλέπω κάτι ακόμα:
ελέγχους για τους
μαθητές
γεμάτους με βαθμούς.
Λίγοι κακοί, κάποιοι
καλοί,
Λίγοι αχ, και λίγοι
μπλιαχ!
Εφεύρεση κι αυτή να σου
πετύχει!
Να σου χαλάει το
καλοκαίρι
και να σου κόβει όλη
την τύχη!
ΙΟΥΛΙΟΣ
Το έβδομο βαγόνι
είναι όλο θάλασσα και ήλιο.
Όλοι μεμιάς πάνω
ανεβείτε!
Καθίσματα δεν έχει,
μόνο ομπρέλες.
Απ’ τα παράθυρα
βουτήξτε,
τους βατήρες παρατήστε,
στην Αδριατική χιμήξτε
και σ’ όλο το
Τυρρηνικό:
τα πιο πολλά παιδιά ήδη
έχουν φύγει,
γι’ αυτό κι οι επιβάτες
είναι λίγοι!
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Στο όγδοο βαγόνι θα
βρεις όλες τις πόλεις:
δώρο σ’ όποιον δεν πήγε
διακοπές.
Θα ‘χει τους δρόμους
στη διάθεσή του,
βόλτες για τη
διασκέδασή του
Και θέση πάρκινγκ στο
γιωταχί του!
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Δείτε στο ένατο βαγόνι
ποιοι δεν πέρασαν την
τάξη.
Και δίπλα δάσκαλοι
αμίλητοι και βλοσυροί,
με τα παιδιά σκληροί
πολύ!
Γιατί όμως κάπου κάπου,
για να είμαστε εντάξει,
να μη μένουν κι οι
μεγάλοι, σαν κι εμάς, στην ίδια τάξη;
ΟΚΤΩΒΡΗΣ
Στο δέκατο βαγόνι
έχει πολλά θρανία,
ο πίνακας είναι μαύρος
και άσπρη κιμωλία.
Απ’ τ’ ανοιχτά παράθυρα
χωράει όλη η γνώση
και τι καλός ο
δάσκαλος,
αρκεί να μη θυμώσει!
ΝΟΕΜΒΡΗΣ
Στο ενδέκατο βαγόνι
μυρίζουν κάστανα ψητά,
γκρίζες πεδιάδες,
γκρίζα χωριά,
που ήδη τα σκέπασε το
πρώτο χιόνι,
και ωραία βιβλία για το
βράδυ,
όταν πέφτει το σκοτάδι.
ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ
Το τελευταία βαγόνι -να
το!-
μελομακάρονα γεμάτο,
με μαξιλάρι ζαχαρωτά
και παράθυρα από
μαντολάτο.
Μόλις φτάσει στον
σταθμό και φαγωθεί
με κέφι και όρεξη
πολλή.
Θα φάμε ως και την
παγκάδα
όπου κοιμάται ο
Αϊ-Βασίλης
με την άσπρη γενειάδα!
ΤΖΑΝΙ
ΡΟΝΤΑΡΙ, Χαρούμενα
μαγικά Χριστούγεννα, εκδόσεις Μεταίχμιο.
…
Κάθε βδομάδα η
νηπιαγωγός-συγγραφέας παιδικών βιβλίων Γιώτα Κοτσαύτη επιλέγει ένα κείμενο
παιδικής λογοτεχνίας (παραμύθι ή ποίημα), διήγημα ή αποσπάσματα από βιβλία
αγαπημένων λογοτεχνών.
Ένας εικονογράφος ή ζωγράφος καλείται να κάνει μία εικόνα με βάση το κείμενο που θα αναλάβει.
Περιμένουμε τις
εικόνες, τις προτάσεις, αλλά και τις ιστορίες σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση yotakotsafti1@yahoo.gr
…
Τη σημερινή εικόνα
έκανε η Ιωάννα Αθανασοπούλου.
Η Ιωάννα γεννήθηκε στην
Αθήνα, μεγάλωσε κυρίως στον Αρδηττό και ‘’μετανάστευσε’’ στη Φλώρινα το 2008,
απ’ όπου γύρισε 4 χειμώνες αργότερα έχοντας αποφοιτήσει από το Παιδαγωγικό
Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας για να συνεχίσει τις
σπουδές της πάνω στην παιδική ηλικία σε σχολή Βρεφονηπιοκομείας στον Άγιο
Ιωάννη Ρέντη, από την οποία πήρε πτυχίο το 2014.
Αυτοδίδακτη, με
μοναδικούς δασκάλους στο σχέδιο τα κόμικς που συλλέγει από το 1998, παλεύει
μόνη της με πενάκια, γραφίδες, μολύβια και γενικά οτιδήποτε μπορεί να αφήσει
αποτύπωμα σε χαρτιά και τοίχους!
Βραχυπρόθεσμο σχέδιο, η
ολοκλήρωση ενός βιβλίου εκμάθησης σκακιού για μαθητές Νηπιαγωγείου. Μακροπρόθεσμος
στόχος, η επαγγελματική ενασχόληση με την εικονογράφηση και τη συγγραφή
παιδικών παραμυθιών.
Η παραπάνω εικόνα (όπως
όλα: από τα παιδικά βιντεάκια στο youtube μέχρι το πτυχίο της Νηπιαγωγού!)
είναι αφιερωμένη στη μικρή της αδερφή, Άννα-Ελισάβετ.
Στοιχεία επικοινωνίας:
ioanna263@gmail.com (e-mail)
Ioanna
Athanasopoulou (facebook)
…
Με αγάπη από τη
Φλώρινα,
Γιώτα Κοτσαύτη.
…
Η σελίδα «Ένα κείμενο, μία εικόνα» στο
facebook:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες μας, πώς σου φάνηκε;