Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Το παιδί και τ’ αστέρια



Λάμπουν τ’ αστέρια
στον ουρανό.
Το φεγγαράκι
λάμπει κι αυτό·

ένα παιδάκι
ακουμπισμένο
σε παραθύρι
μισανοιγμένο·

τα δαχτυλάκια του
πότε μετράει,
πότε τ’ αστέρια
 ψηλά κοιτάει.

Τώρα εμέτρησε
ως το εννιά,
μα είν’ ακόμα
τόσα πολλά…

Εκείνο άραγε
το’ χει μετρήσει;
αχ! πρέπει πάλι
να ξαναρχίσει…

Σε λίγο χώνεται
 γλυκά γλυκά
μες στης μανούλας του
την αγκαλιά.

Κι ως το χαϊδεύουνε
τα δυο της χέρια,
ξεχνάει το μέτρημα,
ξεχνάει κι αστέρια.

ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΒΑΛΙΑ-ΓΟΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΥ

Κάθε βδομάδα η νηπιαγωγός-συγγραφέας Γιώτα Κοτσαύτη επιλέγει ένα κείμενο παιδικής λογοτεχνίας (παραμύθι ή ποίημα), διήγημα ή αποσπάσματα από βιβλία αγαπημένων λογοτεχνών.

Από τον Δεκέμβριο του 2014 φιλοξενούνται στη στήλη και ανέκδοτα κείμενα νέων δημιουργών.

Ένας εικονογράφος ή ζωγράφος καλείται να κάνει μία εικόνα με βάση το κείμενο που θα αναλάβει.

Περιμένουμε τις εικόνες, τις προτάσεις, αλλά και τις ιστορίες σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση yotakotsafti1@yahoo.gr
Τη σημερινή εικόνα έκανε η Ρία Χανιώτη.


Έχοντας γεννηθεί και μεγαλώσει στα Βόρεια Προάστια, είχα την ευκαιρία από πολύ νωρίς να έρθω σε επαφή με την φύση και τις εικόνες της. Σχεδιάζοντας και ζωγραφίζοντας ασταμάτητα σε ένα κομμάτι χαρτί, αποτύπωνα με τα μολύβια τις εκφάνσεις της. Σε αυτό το διάστημα των παιδικών μου χρόνων και με την προτροπή της δασκάλας μου στο σχολείο, οι γονείς μου, για να με βοηθήσουν, έφεραν έναν οικογενειακό φίλο μας και εξαίρετο ζωγράφο, από τον οποίο πήρα τα πρώτα μου μαθήματα. Τα πρώιμα δημιουργήματά μου ήταν άλλοτε ένα ουράνιο τόξο ή κάποιο ζώο, κι άλλοτε ένας ήρωας της Ελληνικής Επανάστασης ή μια Γκέισα, αλλά και εικόνες από τις Γραφές, όπως ο Αβεσσαλώμ πιασμένος στα κλαδιά του δέντρου από τα πολύ μακριά μαλλιά του. 

Στη συνέχεια, είχα την χαρά να διδαχθώ ζωγραφική από τον εξαίρετο δάσκαλο και ζωγράφο κύριο Νησιώτη. Στο σχολείο βραβευόμουν πάντα στα εικαστικά και είχα κερδίσει το Πρώτο Βραβείο στο Σχολικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής.

Όταν μεγάλωσα, οι σπουδές μου συνεχίστηκαν επάνω σε μια άλλη ενδιαφέρουσα βάση: σπούδασα Ειδικός Ιατρικών και Βιολογικών Αιματολογικών Εργαστηρίων με ειδικότητες Αιματολογία- Μικροβιολογία-Βιοχημεία. Αυτό, σε συνδυασμό με την έλευση του παιδιού μου, είχε σαν αποτέλεσμα να απομακρυνθώ για λίγο από την μεγάλη μου αγάπη.

Απασχολημένη με την καθημερινότητα, η λαχτάρα μου για τη ζωγραφική περιορίστηκε στο να απολαμβάνω τις εικονογραφήσεις από τα παιδικά παραμύθια που διάβαζα στο παιδί μου.

Με τα χρόνια μια επιτακτική ανάγκη ήρθε να με συναντήσει -αυτή του να ξανασυνδεθώ με τη Ζωγραφική. Έτσι, σπούδασα σε κολέγια, ιδιωτικές σχολές και εργαστήρια, όπου με κατηύθυνε η ανάγκη να επεκτείνω τις δεξιότητές μου. 

Οι ομαδικές εκθέσεις διαδέχονται η μία την άλλη, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να έχω λάβει μέρος σε περισσότερες από 15, πολλές από τις οποίες διοργανώθηκαν από πολιτιστικούς συλλόγους και πρεσβείες. 

Επίσης, έχω λάβει μέρος και βραβευτεί σε 3 Καλλιτεχνικούς Διαγωνισμούς:

- Στο κολέγιο που φοιτούσα, με το έργο μου «Απελευθέρωση» κέρδισα το Πρώτο Βραβείο που ήταν μια Υποτροφία ενός έτους σπουδών.

- Στη γκαλερί Art Koλonaki, με το έργο μου «Καρνάγιο» κέρδισα το Πρώτο Βραβείο και ήταν στο Ημερολόγιο 2014 της γκαλερί, ταυτόχρονα με την έκθεση του πίνακα.

-  Στο Διεθνή Διαγωνισμό Εικαστικής Τέχνης που διοργάνωσε το Μουσείο-Γκαλερί ArtFido, όπου με το έργο μου «Όνειρο» κέρδισα τρεις μεγάλες διακρίσεις:

1) Την Τρίτη Θέση Παγκοσμίως.
2) Την Πρώτη Θέση ανάμεσα στους Έλληνες συμμετέχοντες.
3) Την Πρώτη Θέση σε σειρά αρεσκείας στο Φιλότεχνο κοινό.

Η πρόταση να εικονογραφήσω το ποίημα «Το παιδί και τ' αστέρια» με βρήκε σε μια εποχή που ετοιμάζομαι πυρετωδώς για την πρώτη ατομική μου έκθεση. Όμως, οι γλυκές αναμνήσεις των παιδικών μου χρόνων, αλλά και των ατέλειωτων ωρών που διάβαζα παραμύθια στον γιο μου, με πλημμύρισαν γεμάτες νοσταλγία κι έτσι δέχτηκα με μεγάλη μου χαρά να το κάνω. Ελπίζω και εύχομαι να απολαύσετε την εικονογράφησή μου τόσο, όσο και το εξαιρετικό αυτό ποίημα.

Τα έργα μου εκτίθενται μόνιμα στις γκαλερί Έναστρον και Art Koλonaki.

 Η σελίδα της Ρίας στο facebook:
Η ομάδα της Ρίας στο facebook:

Με αγάπη από τη Φλώρινα,
Γιώτα Κοτσαύτη.

Η σελίδα της στήλης «Ένα κείμενο, μία εικόνα» στο facebook:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Για πες μας, πώς σου φάνηκε;