Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

Ο Ήλιος, το Φεγγάρι κι ο Κουκουρίκος




Εδώ και πολλά, πάρα πολλά χρόνια, ζούσαν στον ουρανό τρία αδέρφια: ο Ήλιος, το Φεγγάρι και ο Κουκουρίκος. 

Μια μέρα ο Ήλιος πήγε να δουλέψει και το Φεγγάρι και ο Κουκουρίκος έμειναν στο σπίτι. Προς το βραδάκι το Φεγγάρι πρόσταξε τον Κουκουρίκο να μαζέψει το κοπάδι απ’ τον κάμπο. Μα ο Κουκουρίκος που ήταν κουρασμένος από μια ολάκερη μέρα δουλειάς, δεν δέχτηκε να πάει. Τότε το Φεγγάρι που θόλωσε απ’ τον θυμό του, τον πέταξε κάτω από τον ουρανό και τον βρόντηξε στη γη.

Όταν το βράδυ ο ήλιος γύρισε στο σπίτι και δεν είδε τον Κουκουρίκο, ρώτησε το Φεγγάρι για να μάθει τι έγινε. Από δω το είχε, από κει το είχε, το Φεγγάρι ομολόγησε την αλήθεια. Ο Ήλιος στεναχωρήθηκε πολύ και είπε:

-Φεγγάρι μου, αφού δεν μπορείς να ζήσεις αγαπημένο με κανέναν, μήτε κι εγώ θα μείνω πια μαζί σου. Από σήμερα η νύχτα θα ‘ναι δική σου και η μέρα δική μου. ο αδελφός μας ο Κουκουρίκος, που τον έδιωξες, ποτέ πια δεν θα σ’ αγαπήσει. Εμένα, όμως, ποτέ δεν θα με ξεχάσει. Όταν θα βγαίνω εγώ, θα βγαίνει κι αυτός και θα δείχνει τη χαρά του. Μα όταν θα βγαίνεις εσύ, θ’ αποτραβιέται και θα πηγαίνει για ύπνο.

Κι από τότε αυτό γίνεται πάντα. Μόλις βγαίνει ο Ήλιος, το πρωί ο Κουκουρίκος είναι χαρούμενος που τον βλέπει και του φωνάζει:

-Κουκουρίκου! Κουκουρίκου!

Που στη γλώσσα των πετεινών πάει να πει:

«Εδώ είμαι κι εγώ! Εδώ είμαι κι εγώ!».

Γι’ αυτό ο κόκορας κράζει κι ακούγεται όλη τη μέρα του Θεού, ενώ, σαν βασιλεύει ο Ήλιος και βγαίνει το Φεγγάρι, ο Κουκουρίκος τρέχει στο σπίτι και κρύβεται για να μη βλέπει τον άλλο αδελφό του, που δεν τον αγαπάει πια.

(Μαλαισία)

Παγκόσμια Ανθολογία Παραμυθιού (400 παραμύθια από 100 χώρες), εκδόσεις Ανθολογία, τόμος 1.

Κάθε βδομάδα η νηπιαγωγός-συγγραφέας Γιώτα Κοτσαύτη επιλέγει ένα κείμενο παιδικής λογοτεχνίας (παραμύθι ή ποίημα), διήγημα ή αποσπάσματα από βιβλία αγαπημένων λογοτεχνών.

Ένας εικονογράφος ή ζωγράφος καλείται να κάνει μία εικόνα με βάση το κείμενο που θα αναλάβει.

Περιμένουμε τις εικόνες, τις προτάσεις, αλλά και τις ιστορίες σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση yotakotsafti1@yahoo.gr
Την εικόνα έκανε η Μαρία Καλαϊτζίδου.



Γεννήθηκα στις 2 Ιανουαρίου 1980 στη Θεσσαλονίκη. Μένω στον Παντελεήμονα του Κιλκίς με τον σύζυγο και τα δυο μας παιδιά.

Σπούδασα γραφιστική στο ΙΕΚ Κιλκίς, στο τμήμα ΓΡΑΦΙΣΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΕΝΤΥΠΟΥ 1999-2001.

Έχω παρακολουθήσει μαθήματα ζωγραφικής και αγιογραφίας στα τμήματα του δήμου Ελευθερίου-Κορδελιού.
Με αγάπη από τη Φλώρινα,
Γιώτα Κοτσαύτη.

Η σελίδα του «Ένα κείμενο, μία εικόνα» στο facebook:


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Για πες μας, πώς σου φάνηκε;