Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2024

Τα πέτρινα ψωμιά

 


Μια φορά κι έναν καιρό, άρχισε η γιαγιά, ήταν δυο γειτόνισσες. Η μία ήταν φτωχή και η άλλη πολύ πλούσια και είχαν από τρία παιδιά. Μα η πλούσια ήταν πολύ τσιγκούνα και άπονη. Δεν είπε μια φορά «ας δώσω κάτι και στα καημένα τα φτωχά».

Κάποτε η φτωχή δεν είχε πάλι ψωμί να δώσει στα παιδιά της κι εκείνα πεινούσαν πολύ. Τότε πήγε στην πλούσια και της είπε:

«Αχ, κυρά μου, δώσε μου σε παρακαλώ ένα ψωμί για τα παιδιά μου που πεινάνε πολύ τα κακόμοιρα».

«Δεν έχω ούτε για μας ψωμί, πώς μπορώ να δώσω σε σένα;» απάντησε εκείνη.

«Αχ, εσύ είσαι τόσο πλούσια, σίγουρα έχεις στο ερμάρι σου ένα κομμάτι ψωμί» ξανάπε η φτωχή.

«Αν έχω έστω και ένα κομμάτι, να γίνει πέτρα» είπε η πλούσια.

Η φτωχή τότε έφυγε κλαίγοντας.

Δεν πέρασε πολλή ώρα και η πλούσια είπε στα παιδιά της:

«Ελάτε να σας ετοιμάσω καμιά φέτα με βούτυρο».

Και πήγε να πάρει το ψωμί από το ερμάρι. Όμως δεν μπόρεσε να κόψει τις φέτες, γιατί όλα τα ψωμιά είχαν γίνει πέτρες!

«Δεν πειράζει» είπε η πλούσια, κι έδωσε τα παιδιά της χρήματα κι ένα καλάθι λέγοντας:

«Πηγαίνετε στον φούρνο ν’ αγοράσετε τρία φρέσκα ψωμιά».

Τα παιδιά φύγανε μα άργησαν πολύ να γυρίσουν.

«Γιατί αργήσατε τόσο;»

«Μητέρα, το καλάθι με τα ψωμιά είναι πολύ βαρύ και δεν μπορούσαμε να το φέρουμε» είπαν εκείνα.

Τότε η πλούσια πήρε στα χέρια της το καλάθι μα ήταν πραγματικά ασήκωτο. Τα ψωμιά είχαν γίνει πέτρινα.

Κατατρόμαξε τότε η άπονη γυναίκα και χωρίς καιρό να χάσει έτρεξε η ίδια στον φούρνο. Αγόρασε γρήγορα ψωμιά και κουλούρια για τη φτωχιά κι έτρεξε στο σπίτι της.

«Γειτόνισσα, πάρε αυτά τα πράγματα και από τώρα και ύστερα δεν θα ’μαι πια τσιγκούνα. Όλα τα ψωμιά κι εκείνα που είχα κι αυτά που αγόρασα έγιναν πέτρινα. Αχ, να ξαναγίνουν ψωμί, να μπορούν να τρώνε τα παιδιά μου!»

«Ευχαριστώ, κυρά μου» είπε η φτωχούλα. «Κι αν τα ψωμιά σου δεν ξεπετρώσουν, να ’ρθουν τα παιδιά σου να φάνε εδώ με τα δικά μου».

Η πλούσια γύρισε γρήγορα στο σπίτι της κι έτρεξε στο ερμάρι. Τι χαρά! Οι πέτρες είχαν ξαναγίνει ψωμιά! Κι από τότε η πλούσια γυναίκα άφησε την τσιγκουνιά και βοηθούσε τους φτωχούς.

Η Βελουδένια και άλλα 17 παραμύθια

 Eκδόσεις Παπαδημητρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Για πες μας, πώς σου φάνηκε;