Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

Ο μάγος των Χριστουγέννων



Αν ήμουν εγώ ο Αϊ-Βασίλης,
θα ‘φερνα ένα δέντρο γιορτινό
σε κάθε διαμέρισμα, σε κάθε σπίτι,
ψηλό απ’  το πάτωμα ως τον φεγγίτη.
Όχι όμως ψεύτικο ή πλαστικό,
μα ένα δέντρο αληθινό,
του δάσους έλατο ή πεύκο
με φρέσκο αέρα στα κλαδιά,
που να σκορπίζει ευωδιά
από ρετσίνι σε κάθε σπίτι,
φωλιά για το μικρό σπουργίτι.
Και στα κλαδιά να λάμπουν οι καρποί:
γλυκά και δώρα για κάθε παιδί!

Και με το μαγικό ραβδί μετά
στους δρόμους θα ‘κανα μαγικά!

Δέντρα θα φύτευα στις λεωφόρους,
με μπάλες, τρένα και δορυφόρους,
κούκλες μοντέρνες που λένε «μαμά»
και αυτοκίνητα τρομερά.

Και όλα τζάμπα για τα παιδιά!

Στην πλατεία Σαν Κοζιμάτο
θα φυτέψω δέντρο μαντολάτο,
μα και στην οδό Τριτόνε
το δέντρο με τα πανετόνε.
Στη λεωφόρο Μπουότσι πάλι
θα βάλω τάρτες πορτοκάλι,
και στην Αγία Σουζάνα για όποιον θέλει
δίπλες τραγανές με μέλι!

Ε, τι λέτε, προχωράμε;
Η μαγεία τώρα αρχίζει:
πάρτε θέση, ξεκινάμε,
για να στήσουμ’  ένα δέντρο
μέσα στην πλατεία Μαντσίνι,
να ευωδιάσει το ρετσίνι.

Στην οδό Κομπάνι πάλι
τ’  αεροπλάνο θα μας βγάλει.

Κάθε δρόμος κι ένα δέντρο,
στολισμένο, φωτισμένο,
με καλούδια φορτωμένο,
προσμένει απόψε τα παιδιά,
να κόψουν δώρα απ’  τα κλαδιά.

Δώρα πολλά, παιχνίδια ωραία,
άλλα παλιά και άλλα νέα,
φεύγει το ένα, φυτρώνει άλλο
πιο ωραίο ακόμα και πιο μεγάλο!

Μα και στη οδό Κοντότι λέω
να φτιάξω δέντρο ψηλό κι ωραίο,
για τους μεγάλους αυτή τη φορά,
με ρούχα, παπούτσια και παλτά!

Αν ήμουν μάγος, θα τα έκανα όλ’  αυτά.
Μα δεν είμαι, τι να κάνω;

Μόνο ευχές έχω να δώσω.
Ευχές πολλές, ευχές για όλους.
Διαλέχτε όποια σας αρέσει,
πάρτε απ’  την άκρη –ή απ’ τη μέση.

ΤΖΑΝΙ ΡΟΝΤΑΡΙ-Χαρούμενα μαγικά Χριστούγεννα, εκδόσεις Μεταίχμιο.

Κάθε βδομάδα η νηπιαγωγός-συγγραφέας Γιώτα Κοτσαύτη επιλέγει ένα κείμενο παιδικής λογοτεχνίας (παραμύθι ή ποίημα), διήγημα ή αποσπάσματα από βιβλία αγαπημένων λογοτεχνών.

Ένας εικονογράφος ή ζωγράφος καλείται να κάνει μία εικόνα με βάση το κείμενο που θα αναλάβει.

Περιμένουμε τις εικόνες, τις προτάσεις, αλλά και τις ιστορίες σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση yotakotsafti1@yahoo.gr
Τη σημερινή εικόνα έκανε η Ερμιόνη Μπ.


Με λένε Ερμιόνη, είμαι 12 χρονών και πάω έκτη δημοτικού. Μου αρέσει να χορεύω και να ζωγραφίζω. Το αγαπημένο μου μάθημα είναι η χειροτεχνία.
Με αγάπη από τη Φλώρινα,
Γιώτα Κοτσαύτη.

Η σελίδα του «Ένα κείμενο, μία εικόνα» στο facebook:




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Για πες μας, πώς σου φάνηκε;