Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

Το καλύβι και το παλάτι


Ήταν μια φορά ένας βασιλιάς κι έχτισε ένα ωραίο παλάτι και μπρος στο παλάτι έφτιαξε κήπο. Αλλά εκείνο που χαλούσε όλη την ομορφιά ήταν μια καλύβα στην είσοδο ακριβώς του κήπου. Κι ο βασιλιάς ήθελε να γκρεμίσει εκείνη την καλύβα που του χαλούσε τον κήπο, γι’ αυτό έστειλε τον υπουργό του στο φτωχό μουζίκο, ν’ αγοράσει την καλύβα του. Πάει ο υπουργός και λέει του μουζίκου:

-Τυχερός είσαι, κακομοίρη μου! Ο βασιλιάς θέλει ν’ αγοράσει την καλύβα σου. Βέβαια δεν αξίζει μήτε δέκα ρούβλια, μα ο βασιλιάς αποφάσισε να σου δώσει εκατό.

Ο μουζίκος όμως απάντησε:

-Το καλύβι μου εγώ δεν το δίνω για εκατό ρούβλια.

Ο υπουργός τότε του λέει:

-Καλά λοιπόν, ο βασιλιάς σου δίνει διακόσια.

Μα ο μουζίκος του απαντάει:

-Μήτε με διακόσια μήτε με χίλια ρούβλια δεν το δίνω. Σ’ αυτό το καλύβι ζήσανε και πεθάνανε κι ο πάππος κι ο πατέρας μου, σ’ αυτό κι εγώ γέρασα, κι όταν έρθει η ώρα μου θα πεθάνω.

Πάει τότε ο υπουργός στον βασιλιά και του λέει:

-Ο μουζίκος είναι πεισματάρης, δεν το δίνει το καλύβι, όσα κι αν του δώσουμε. Μην του δίνεις λοιπόν τίποτε, βασιλιά μου, μόνο διάταξε να γκρεμίσουμε το παλιοκάλυβο δίχως καμιά αποζημίωση. Κι αυτό είναι όλo.

-Όχι, αυτό δεν το θέλω, είπε ο βασιλιάς.

Του λέει τότε ο υπουργός του:

-Τι θα γίνει, λοιπόν; Πού ακούστηκε αντίκρυ σ’ ένα τέτοιο παλάτι να στέκει ένα σαπιοκάλυβο; Ο καθένας που θα βλέπει το παλάτι θα λέει. Όμορφο είναι το παλάτι, μα τούτο το καλύβι χαλάει την ομορφιά του. Φαίνεται δεν έχει ο βασιλιάς χρήματα για ν’ αγοράσει το καλυβάκι.

Ο βασιλιάς όμως είπε:

-Όχι, όποιος κοιτάζει το παλάτι μου θα πει: «Φαίνεται πως ο βασιλιάς ήταν πλούσιος κι έφτιαξε ωραίο παλάτι». Και όταν κοιτάξει το καλύβι: «Μα το πιο σπουδαίο ήταν και δίκαιος αυτός ο βασιλιάς». Μην πειράξετε το καλυβάκι.

ΜΑΡΙΑ ΓΟΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΥ

Η Γιώτα Κοτσαύτη επιλέγει κείμενα παιδικής λογοτεχνίας (παραμύθια ή ποιήματα), διηγήματα ή αποσπάσματα από βιβλία αγαπημένων λογοτεχνών.

Ένας εικονογράφος ή ζωγράφος καλείται να κάνει μία εικόνα με βάση το κείμενο που θα αναλάβει.

Περιμένουμε τις εικόνες, τις προτάσεις, αλλά και τις ιστορίες σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση yotakotsafti1@yahoo.gr
Την εικόνα έκανε η Ειρήνη Κροκίδη.

Ονομάζομαι Ειρήνη Κροκίδη. Γεννήθηκα στη Θήβα και μένω στον όμορφο Ωρωπό με την οικογένειά μου. Σπούδασα αισθητική και κομμωτική. Στον ελεύθερο χρόνο μου φτιάχνω κοσμήματα, πλέκω και διαβάζω παραμύθια. Λόγω της μεγάλης μου αγάπης στα παραμύθια πρόσφατα ξεκίνησα μαθήματα εικονογράφησης παιδικού βιβλίου.
Με αγάπη από τη Φλώρινα,
Γιώτα Κοτσαύτη.

Η σελίδα του «Ένα κείμενο, μία εικόνα» στο facebook:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Για πες μας, πώς σου φάνηκε;