Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017

Κείμενο που επέλεξε η Έλενα Γλωσσιώτη



Έλληνες συγγραφείς επιλέγουν και μοιράζονται μαζί μας αγαπημένα τους αποσπάσματα από βιβλία παιδικής, εφηβικής ή νεανικής λογοτεχνίας

Μια φορά κι ένα καιρό ζούσε ένας βοσκός. Ζούσε ευτυχισμένος φυλώντας τα λιγοστά προβατάκια του πάνω στο βουνό. Κάθε πρωί έπαιρνε τη φλογέρα του και έβγαζε τα προβατάκια του να τα βοσκήσει. Μόλις κουραζόταν έβγαζε τη φλογέρα του και έπαιζε μουσική. Το βράδυ που γυρνούσε στο καλυβάκι του η μάνα του τού  σέρβιρε ζεστό φαγητό στο τραπέζι, ενώ συνάμα τον ρωτούσε:

-Γιέ μου ποια έννοια είχες στο βουνό; Ποιο όνειρο είχες για συντροφιά; 

-Μάνα η έννοια μου είναι τα πρόβατα κι όνειρο δεν έχω άλλο από το να βοσκώ τα πρόβατά μου στο βουνό.

Κάθε βράδυ η μάνα του τον ρώταγε το ίδιο και κάθε φορά ο νεαρός βοσκός της απαντούσε το ίδιο.

Μα μια μέρα ένας πραματευτής πέρασε από τα μέρη τους. Ο νεαρός βοσκός θαμπώθηκε από τη πραμάτεια του. Δεν ήξερε τι να πρωτοκοιτάξει. Τι πορσελάνινα πιάτα και μπακιρένια ταψιά! Τι υφάσματα μεταξωτά και χειροποίητα χαλιά! Τι φτερά παγονιών κι αυγά στρουθοκαμήλου! Μα τα μάτια του στάθηκαν σε μια μικρή ζωγραφιά. Έδειχνε μια αφρισμένη γαλάζια θάλασσα που τα κύματα της χτυπούσαν με φόρα την ακτή και μια κοπέλα με μαλλιά όμοια με τα κύματα να στέκεται πάνω τους. Όλη η υπόλοιπη πραμάτεια χάθηκε από τα μάτια του και κοιτούσε μόνο αυτή η μικρή ζωγραφιά.

-Ποια είναι; Ρώτησε τον πραματευτή.

-Είναι η Αφρομαλλούσα, η κόρη της Βασίλισσας της Θάλασσας, είπε γελώντας κάτω από τα μουστάκια του ο πραματευτής.

-Κι αυτά τα άσπρα τι είναι; Ρώτησε δείχνοντας τα αφρισμένα κύματα.

-Είναι τα πρόβατα της Βασίλισσας της Θάλασσας. Έχει το μεγαλύτερο κοπάδι από πρόβατα που έχω δει στη ζωή μου και είναι η προίκα της κόρης της.. Νομίζω πως θα ήθελε ένα τόσο καλό βοσκό σαν κι εσένα να της φυλάει τα πρόβατα.

Ο πραματευτής έφυγε αλλά ο νεαρός βοσκός άλλαξε από εκείνη τη μέρα.
………………………………………………………………………………

Έτσι ο νεαρός βοσκός ξεκίνησε για να βρει τη μεγάλη θάλασσα και να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Να γίνει ο βοσκός της θάλασσας και να παντρευτεί την Αφρομαλλούσα.

Δρόμο πήρε, δρόμο άφησε έφτασε σ’ ένα μέρος με άγρια βάτα. Κάνει να περάσει και τ’ αγκάθια χώνονταν στο κορμί του. Είδε κι αποείδε κατάλαβε πως όρθιος δε μπορούσε να περάσει. Έσκυψε και σερνάμενος στο χώμα περνούσε ανάμεσα από τα βάτα. Ώσπου άκουσε μια κραυγή. Γυρνά να δει και βλέπει ένα λευκό πουλί που στα βάτα είχε εγκλωβιστεί. Το λυπήθηκε το κακόμοιρο το πουλί. Κι ενώ κόντευε να βγει από τα βάτα γύρισε πίσω για να το λευτερώσει. Το πήρε αγκαλιά, το έβαλε μέσα στο πάνινο σακούλι και βγήκαν έξω.

Τότε το πουλί του είπε με ανθρώπινη λαλιά:

-Σ’ ευχαριστώ. Για το καλό που μου έκανες σου χαρίζω μια μαγική λέξη άξια της πράξης σου. Όταν την φωνάξεις δυνατά, θα έρθω να σε βοηθήσω όπου κι αν βρίσκεσαι. Η λέξη είναι Αγάπη, είπε το πουλί και πέταξε μακριά.

Απόσπασμα από το βιβλίο «Ο βοσκός της θάλασσας και η Αφρομαλλούσα»

(Έλενα Γλωσσιώτη, Ο βοσκός της θάλασσας και η Αφρομαλλούσα, εκδόσεις Παρρησίας, εικονογράφηση: Δήμητρα Ψυχογυιού)

Με λένε Γλωσσιώτη Έλενα. Γεννήθηκα στη Χαλκίδα και μεγάλωσα για κάποια χρόνια ανάμεσα σε Γερμανία και Ελλάδα. Σπούδασα Μαιευτική στο ΤΕΙ Αθηνών αλλά εργάζομαι πλέον ως δημοτικός υπάλληλος (αφού εργάστηκα για χρόνια σε διαφορετικά επαγγέλματα και χώρους). Είμαι παντρεμένη και μητέρα τεσσάρων παιδιών και ζούμε σε μια ήσυχη συνοικία της Χαλκίδας.

Αυτά είναι ελάχιστα στοιχεία από τη ζωή μου, που ίσως να μην ενδιαφέρουν και κανένα. Αυτό που μπορεί να ενδιαφέρει και αυτό που θέλω να πω, είναι πως μου αρέσουν τα παραμύθια. Μου αρέσουν να τ' ακούω, μου αρέσει να τα πλάθω, μου αρέσει να ταξιδεύουν κι άλλοι μέσα στο παραμύθι. Γιατί το παραμύθι είναι ταξίδι, όνειρο, καλλιέργεια ψυχής.

Έτσι ξεκίνησα να γράφω. Το Μάρτιο του 2015 εκδόθηκε το βιβλίο μου “Ο Φύλλος” από τις εκδόσεις Θίνες σε εικονογράφηση Μυρτώς Δεληβοριά. Το βιβλίο  έχει αποσπάσει το βραβείο από το Κύκλο Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου για την εικονογράφηση του εξωφύλλου του και επιλέχθηκε στα 200 καλύτερα βιβλία παγκοσμίως από τη Παγκόσμια Παιδική Βιβλιοθήκη του Μονάχου μπαίνοντας στη λίστα των White Raven 2016.
 
Λίγους μήνες πριν βραβεύτηκα από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά για το παραμύθι μου «Ο βοσκός της θάλασσας και η Αφρομαλλούσα» στη κατηγορία παραμύθι για παιδιά πρωτοσχολικής ηλικίας για το έτος 2014. Το βιβλίο εκδόθηκε από τις εκδόσεις Παρρησία σε εικονογράφηση Δήμητρας Ψυχογιού.

Επίσης έχω βραβευτεί από το Κυπριακό Σύνδεσμο Παιδικού Νεανικού Βιβλίου για τη συλλογή παραμυθιών μου «Παραμυθοχρώματα βάφουν το μαύρο».




Ιδέα-επιμέλεια στήλης: Γιώτα Κοτσαύτη 



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Για πες μας, πώς σου φάνηκε;